Per Gessle Forum :: Forum Index

|   FAQ   |   Search   |   Memberlist   |   Register   |   Profile   |   Log in to check your private messages   |   Log in   |  
Hejsan från Schweiz :D

Post new topic   Reply to topic    Per Gessle Forum :: Forum Index -> GESSLE (svenska)
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RoxSen89
I'm kinda new, be nice to me.

PostPosted: 01-Dec-2009 21:39:41    Post subject: Hejsan från Schweiz :D Reply with quote

Hej vänner!

jag ville bara presentera mig för er, eftersom jag är nu här på gessleforum. Mitt namn är sonja, och jag har varit Roxette-fan sen 1989 - det är därför att mitt användarnamn innehåller "89", och inte på grund av födelseåret (jag fyller 33 år i april).

jag minns inte längre hur det gick att jag upptäckte ROXETTE för första gången, förmödligen hände det tack vare MTV:n. Men den allerförsta skivan jag köpte (som 12årig) var Look Sharp, min första konsert var roxette också, och generell var roxette den första grupp jag blev fan till. självklärt tyckte jag genast att per var jättesöt (och hade en mycket sexig röst) Very Happy!!!

jag tackar dem också för min livslång kärlek till sverige och svenskan - om det inte hade varit för dem skulle jag aldrig ha lärt mig språket Very Happy.

det hade varit lyte lugnt om roxette på sistone (jag vet varför), men nu är jag överlycklig över att marie mår bra igen och att hon är klar att göra comeback tillsammans med per. det var toppen att se dem på youtube (och på Nyhetsmorgon) - både per och marie verkar mycket nöjda och glada.

så... jag tror att det räcker nu. jag ser fram emot intressanta nyheter och diskussioner med er!

hej så länge!

RoxSen89.

Last edited by RoxSen89 on 05-Dec-2009 01:44:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
tevensso
Administrator

PostPosted: 02-Dec-2009 19:45:45    Post subject: Reply with quote

Välkommen hit!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
RoxSen89

PostPosted: 02-Dec-2009 23:41:38    Post subject: Reply with quote

tevensso wrote:
Välkommen hit!

tack, tevensso Smile.
Back to top
View user's profile Send private message
angelica15
I like Per

PostPosted: 03-Dec-2009 14:13:21    Post subject: Reply with quote

Jag vill också hälsa dig välkommen Smile

sen är jag överraskad att du är så bra på svenska Very Happy men det är kul att se!!
RoxSen89

PostPosted: 05-Dec-2009 01:31:03    Post subject: Reply with quote

tack, angelica15, mycket snäll av dig Smile.

jag älskar nya språk, så svenskan är bara ett av fem eller sex språk jag talar (men mitt älsklingsspråk efter engelska). men (avsett från böckerna och online grejer) jag har ingen annan möjlighet att skriva (eller tala...) svenska - därför är jag lycklig att få göra det här med er.

varför talar ni inte lite om er? när upptäckte ni roxette och hur gick det på sig? vad är era favoritlåtar osv.

hej & god natt!
I like Per

PostPosted: 06-Dec-2009 18:18:58    Post subject: Reply with quote

Okej Smile oj, så många språk Wink jag kan Svenska och Engelska Razz

Så här bärjade jag lyssna på Per/Roxette.
Jag och min bästa kompis skulle kolla vad mamma hade för skivor en gång och då hittade vi Mazarin och började lyssna på Här Kommer Alla Känslorna (På En Och Samma Gång) och den älskar jag ännu Smile
Sen den sommaren 2003 så sa mamma att vi skulle åka till Stockholm och se Per live Smile
Jag kommer inte ihåg så mycket av den konsertern, sorry... men jag kommer i alla fall ihåg att jag inte såg han så bra Embarassed stod rätt långt bak och så. sen kunde jag inte så många låtar heller, lite från Mazarin och vissa från GT...

Sen läste jag och min bästa kompis om Per och så, och upptäckte att han var med i GT och Roxette Smile och sen 2004 så var jag med mamma och såg GT också Smile
Sen så snodde min bästa kompis hennes mammas skiva med Roxette som var Have A Nice Day!!
Då började vi lyssna på Roxette....

Så nu har jag sett Per då, 2003, 2004 och 2007 i Göteborg och 2009 i Stockholm, och då såg jag Marie också =D hon kom!!! det var jättestort! Gud, jag har nog aldrig varit så lycklig som då... Grät av lycka Very Happy Embarassed

Jaa, så var det väl Smile
Arlanda
Per who...?

PostPosted: 16-Jan-2010 13:31:41    Post subject: Reply with quote

Otroligt kul att se att det finns någon annan frrån lilla Schweiz som också tycker om roxettes musik, Sverige och svenska språket hur mycket som helst! Inte så vanligt här skulle jag tro.

@RoxSen89 Din svenska är verkligen mycket bra!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RoxSen89

PostPosted: 31-Jan-2010 20:53:04    Post subject: Reply with quote

Arlanda wrote:
Otroligt kul att se att det finns någon annan frrån lilla Schweiz som också tycker om roxettes musik, Sverige och svenska språket hur mycket som helst! Inte så vanligt här skulle jag tro.

@RoxSen89 Din svenska är verkligen mycket bra!

hej arlanda & tack för det Very Happy. vet du, jag tror att det finns många här som tycker om sverige och svenskan Smile. den här vintern har vi mycket snö också - nu ser det ut som sverige ute Very Happy. det är jätteskön (men det är inte så kallt här som i sverige Wink )
Post new topic   Reply to topic    Per Gessle Forum :: Forum Index -> GESSLE (svenska) All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum